Monday, August 15, 2011

Rahsia Mekaah Almukaramah

Aku bersama-sama anak dan isteriku baru pulang dari mengerjakan Ibadah Umrah pada bulan May dan Awal Jun 2011.

Banyak perkara-perkara yang aku ingin jawapannya, aku bertanya kepada Abang Aliman, .."bang bagaimana doa saya yang saya baca kat kaabah tu .." Abang Aliman cuma jawab Insyallah sahaja.

Aku tanya lagi Abang saya rasa tak ada apa-apa lah kat Mekaah / kaabah, Nak jumpa Allah memang tak akan jumpa, Nak jumpa Nabi Muhammad SAW, pun tak akan jumpa ..siapa lah kita kan kan kan, ok aku nak jumpa jibril ..Abang Aliman kata pun tak akan jumpa itu bukan tempat dia so mana dia ada kat sana ..adoii ..

Abang tolong la cerita sikit pasal Madinah Almunawarah dan Mekaah AlMukaramah .. Abang dia sebentar "mungkin dia bertanya kepada Allah SWT..agaknya" tiba-tiba Abang kata Rahsia Mekah dan kabaah Allah SWT kata belum boleh di ceritakan kepada aku ..cukup la kau tahu ianya sebagai tempat Beribadah ..dan menyuncikan diri ...Dan Allah SWT akan gandakan pahala kita jika kita beribadah di tempatnya..

No comments:

Post a Comment